ساقی نامه

مطلب طاعت و پیمان و صلاح از من مست / که به پیمانه کشی شهره شدم روز الست

ساقی نامه

مطلب طاعت و پیمان و صلاح از من مست / که به پیمانه کشی شهره شدم روز الست

یادداشت های شخصی من درباره‌ی اتفاقات زندگیم و مهارت‌هایی که باید کسب کنم :)

دانشجوی شیمی کاربردی
که علاقه‌مند به یادگیری مهارت های ارزش‌آفرینی و Aftereffects هستم :)

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

پتانسیل های مترو!

چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰ ق.ظ


مترو



#مترو
#تقویت_مهارت_های_فردی


یکی از چیزهایی که امروز بهش رسیدم اینه که مترو واقعاً جای خوبیه برای این‌که بتونیم خیلی از خطاهای رفتاری خودمون رو اصلاح کنیم. تعاملات کوتاه مدتی که در مترو شکل می گیره، باعث می شه من بهتر بتونم اشتباهاتم رو بفهمم. نه این که فکر کنم در اون مدت 40-50 دقیقه، آدم اثر عمیق بدی نمی گذاره ولی حداقل می تونه بهتر خطاهای کوچیکش رو بشناسه و رفع کنه(خطاهای شخصی و نه فرهنگی)، به شناخت رسیدن از این شیوه اثراتِ بد کمتری داره تا این که
 من اشتباهات کلامی و رفتاریم رو در برخورد با اعضای خانواده و رفیق صمیمیم بشناسم. (البته بیشتر خطاهایی که در ارتباطات کاری و کوتاه‌مدت شکل می‌گیره، چون خیلی از رفتارها در برابر خانواده و دوست، عمیق‌تره و در مترو به اون مرحله نمی‌رسه! ولی بهرحال خیلی فرصت مناسبیه)

مثلا امروز بعد از حدود 40 دقیقه هم کلام شدن با یکی از همسفرانم(!)، بعد این که با خوشی از هم خداحافظی کردیم، به ذهنم خطور کرد که آنالیز کنم تو این مدت چه رفتار خوبی داشتم و در کدوم بخش از صحبت هام، می تونستم بهتر باشم؟ و یا اینکه اگر فلان حرف رو نمی زدم، بهتر بود... بهتر بود چه سوالاتی از طرف مقابلم بپرسم و چه اطلاعات مفیدی می تونستم ازش کسب کنم و کلی سوالات اینجوری...
بنظرم رسید بد نیست این همه مدتی که در مترو هستم، بخشیش رو صرف تقویت مهارت کلامی خودم کنم. 


حتی یک راه دیگه که چند روز پیش به ذهنم رسیده بود و شاید بخاطرش "دیوونه" خطابم کنند بعضی ها، این بود که گاهی بجای یکی از فروشنده های مترو، محصولاتشون رو تبلیغ کنم، مثلا در مرحله ی اول برای کسانی که نمی تونند صحبت کنند (به علت مشکل جسمی/کلامی) و از بقیه فروشنده ها می خوان که محصولشون رو تبلیغ کنند! البته نمی دونم چقدر موفق بشم به این گزینه عمل کنم چون در مخیله‌م هم نمی گنجه خودم رو در اون موقعیت تصور کنم!!!


بهرحال بنظرم "مترو" واقعاً پتانسیل های خوبی برای رشد مهارت های فردی داره! نباید ازش غافل شد!



#مترو
#متمم :
#محل_توسعه_مهارت_های_من


عکس: نت - گوگل!!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۸
ساقی نبی لو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی